Dobrý den,
Dobrý den. Chci jen podotknout, že samozřejmě v dnešní době, kdy ceny klasických paliv (benzín, nafta) neustále rostou, jsou aleternativy jako LPG či CNG velice lákavé. Nicméně, pokud přehlédneme pořizovací cenu přestavby na dané vozidlo, je třeba se zamyslet nad dalšími, Bohužel mnohdy nepříjemnými investicemi do údržby, ale především hlavně opravy motoru, který systém LPG, či CNG využívá. Je totiž třeba si uvědomit, že v dnešní době, kdy prvotní roli hraje kvantita před kvalitou, tak má toto negativní dopad na spolehlivost a životnost agregátu. Mnohé automobilky totiž již při návrhu a konstruování danného motoru šetří jak se dá. Je to hlavně, hmotnost, kvalita materiálu a cena. A to je jeden ze základních problémů, pokud tedy není motor, který využívá alternativních paliv, přímo z výroby, je vysoce pravděpodobné, že i při maximální pečlivosti při přestavbě na LPG nebo CNG se nevyhneme zejména podpálení ventilů, a značného opotřebení zdvihátek, atd. Kapaliny, které přidáme do sání, aby se výfukové ventily ochladily sice pomohou, ale proces konečného podpálení pouze oddálí, nikoliv tomu předejdou. Je tedy nutné si přiznat, že motor vyrobený v dnešní době, který není přímo od výrobce již přestavěn na alternativní pohon LPG nebo CNG, nemusí tedy poté sloužit tak, jak by si uživatel představoval.
S pozdravem
Jiří Mašíček